zondag 31 juli 2011

Einde van Jan zijn strijd.

Hoi lieve mensen,

Vandaag heb ik geen goed nieuws te melden...
Vannacht om 2 u is Jan overleden .
Hij heeft zijn best gedaan om zijn ziekte te overwinnen,altijd moedig en altijd zonder zeuren ...het heeft niet mogen zijn.
Maar hij is mogen gaan op de manier die hij het liefst wou .
Hij is in slaap gevallen en niet meer wakker geworden.Zonder lijden aan mij zijde.Dus zoals hij zei ; als ik moet sterven mama wil ik niet alleen zijn geen pijn hebben en liefts in mijn slaap.
Natuurlijk zijn we allemaal overmand door immens verdried en ongeloof .
Dit hadden we niet verwacht en zeker niet zo snel.
Maar ons gezond vertsand zegt dat dit het beste is voor Jan .Als hij de strijd toch niet kon winnen heeft verder lijden geen zin meer.
Vandaag hebben vele mensen hun medeleven al betuigd en zijn jullie allemaal dankbaar hiervoor.
Ook zijn we dankbaar dat Jan in zijn "korte" leven zoveel vriendschap en liefde van jullie heeft mogen ontvangen.Dat zijn "koningswens" is mogen uitkomen.
Dat de school altijd met veel respect met de situatie is omgegaan.
Dat zijn vriendjes altijd begrip hebben gehad met Jan en zijn ziekte en altijd héél lief voor hem waren.
Dat onze vrienden en familie ons altijd gesteund hebben en geholpen als het mogelijk was.
(elk op hun eigen manier)
De avondmis zal donderdagavond plaatsvinden in de st.Martinuskerk en de begrafenis op vrijdag .
Juiste uren zijn nog niet bepaald maar die zal ik nog op de blog zetten zodra er meer duidelijkheid over is.
We zullen hem allemaal vreselijk missen dat is duidelijk ,maar hij zal ook in vele harten verder leven.
Groeten Linda

2 opmerkingen:

  1. Een kind verliezen is wel het allerverschrikkelijkst dat je kan overkomen. Toch: alle grote koningen sterven jong. Alexander de Grote, Toetanchamon, en zelfs Jezus van Nazareth. In die zin heeft Jan een taak volbracht die anderen in nog geen honderd jaar volbrengen. Dat een mens boven zichzelf kan uitstijgen door goed te zijn en een zuiver hart te tonen. Je moet onvoorstelbaar verdrietig zijn; maar wees vooral trots op hem. Hij heeft uit zijn korte leven het uiterste gehaald.
    Roland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn diepste medeleven aan jullie allemaal. En zoals Roland het hier zo mooi zegt, wees vooral fier op hem. Dankzij Koning Jan heb ik niet alleen de mooiste dag van heel mijn leven beleefd, ik heb ook de kans gekregen om nog meer kinderen te helpen en daarvoor ben ik hem eeuwig dankbaar !!! Koning Jan, je was de beste Koning dat ons landje ooit gehad heeft en het was me een eer en een groot genoegen om jou chauffeur te mogen zijn. Duizend maal dank, ik koester een heel heel warm plaatsje voor jou in mijn hart.
    Veel sterkte, Inne

    BeantwoordenVerwijderen